Wednesday, December 14, 2011

.muzium negara.

Hai semua!!!

Hari ni aku nak cerita pasal pengalaman aku pergi muzium negara. Okey, aku tau, aku tau, korang cakap aku lame gila sebab baru nak jejak kaki kat sana padahal org lain dah berzaman dah sampai.

Well, aku bukan org KL mahupun selangor, aku org perak. Jadi haruslah aku baru sampai kan? Muahaha. Alasan kurang logik di situ.
Alkisahnya, hari tu dalam kelas, ade lecturer aku tanye, ade sape2 tak yg pernah tengok meriam? Aku pun dengan bangganye angkat tangan. Time tu ada gak la 2,3 org pun angkat tangan jugak.

Pastu lecturer aku tanya lagi, "okey, how it looks like?". Hah? Macam mane? Macam meriam la. kan?  tapi sebenarnya meriam tu macam mane? Aku pernah tengok dalam gambar je. Live tak pernah la. Huu. Dan aku blur. 

Pastu dia suruh lagi angkat tangan untuk sape sape yg pernah tengok meriam. Then aku tak angkat tangan dah. Surrender. Sebab aku tak tau camne nak explain pasal meriam tu. Haha. Loser kan.

Dan bila aku menceritakan kekecewaan aku yang jadi budak loser sebab tak pernah tengok meriam,  sambil menggelakkan aku dgn kejamnye, en.mzh ajak pergi muzium negara. Kat sana banyak meriam katanye. Yeayyyy!!

Dan kat bawah ni gambar-gambar aku kat sana. Have fun scrolling! =)

Ini lah meriam in case kalau korang tak kenal. hahaha. *pang.


Tempat peraduan dalam istana.



Istana 1

Replika kapal karam.

Replika kapal yang tak karam. haha.

Lupe la. ape ntah nama benda ni. Tapi yg dari zaman dulu2 la. Dah berkarat semua.
Orang zaman purba. Patung je, tapi macam real. Nice!

Kat belakang tu baju pameran dari Raflesia. Yang harga juta-juta,ribu-ribu tuu.


Nice view.
Thanks love.

Basikal tentera jepun.



Yeay! Meriam lagi. haha.

Okey, semua! Jangan lupa datang Muzium Negara tau!

Sebenarnya banyak lagi gambar. Dekat 200 keping jugak la. Tapi macam mengada la kan nak tempek semua kat sini. So, itu aje la yang aku mampu upload. 

So, guys, jangan lupa datang kat sini okey. Cantik gila tempat ni. Serius. Tak tipu. Hehe. 

Sekian.



p/s : Rasa happy bila buat benda yang kita ikhlas nak buat.

No comments: