Monday, July 26, 2010

.nak buat kad cantik tak?.

Tadaa... Hai. hai. hai. Memandangkan hari ni mood saya sgt teruja dan happy yg over sikit, saya nak kongsi 1 ilmu ye kawan2. Tapi bukan ilmu saya la. Ni ilmu kawan saya cik dyha. Ilmu ape tu? Ilmu buat kad. Kad yang kiut miut, comel, dan cantik. (hasil penulisan kanak2 perasan tahap cipan. Sila maafkan beliau).

Sebenarnye, kalau bab mende2 yg kreatif ni, saya memang fail la sbb mmg TAK KREATIF langsung. *dush! So, dengan ini saya meminta tunjuk ajr kwan saya si princess ni suruh ajar saya buat kad. Syaratnye, kad tu mesti comel. Hehehe.. Ini lah anak murid yg banyak songeh.

Okey2. Sudah2. Berhenti membebel. Mari kita tengok. Mari. Mari.




Ini adalah front page kad ye. Tampal gamba, then,
tampal kertas yg dah dipotong kecik2 kat tepi2 kad tu.



Ini lah hasilnye bila dah siap tampal kertas kecik2 tu. Wee.. =)



Potong kertas untuk buat bahagian dalam.



Bahagian dalam yg dah siap separuh. Combination
color pink + biru, saya sukeeee sgt.



Yeay!! Dua2 bahagian dah siap. Lain2 color okey. =)



Tengok gamba kat bawah tu. Cute kan? Ehem2, cik dyha yg tolong lukis.
Saya tak pandai. Uhuk. Uhuk. Uhuk..



Awak & saya.



Yang ni plak bahagian belakang kad.



Yehaaaa!! Kad dgn sampul dah siap. Sudah boleh bg pada penerima saya.
Hehehe..

Note : Time kaseh pada cik dyha di ats pertolongan anda. Penerima saya tersenyum gembira tau. *wink.


6 comments:

Hana Fikri said...

saye suke..
kasi LIKE skali...

Munira Shaari said...

comel sgt..
nice!!!

Mardhihah Mat Ishak said...

wah!!! terharu siot...isk2..:') im glad u like it..:))

ikA'z said...

time kaseh ye cik hanna... =)

mun, maceh2...dyha yg tlg ni..
hehehe..

thnks utk idea ko ye dyha... =)

Anonymous said...

aku pun nak kad yg kiut miut cmnie gak...ika, untuk aku xde ke??uhuk3..
teka sendiri sape aku..=p

ikA'z said...

ni mesti atin kan..kan?
hehehe...