Saturday, July 17, 2010

.pening kepala. habis duet.

Rasenye dah tak tau nak lepaskan tensen kat mne. Rase2 nye kat blog ni la yg paling sesuai kot. Lepas bace entry classmate saya, jie, rasenye kami ade masalah yg sama.

Citernye camni. Saya amek course TESL. Diulangi. Majoring in TESL tapi as usual, sume student kene de minoring in other subject kan. Dan masalahnye skrg, saya amek minor in IT. Instructional Technology. Dan sem ni, saya ade amek subjek Intro to Digital Photography.

Nak dijadikan cerita, kelas ni memerlukan kamera. Kamera ye anak2.Yela.. tegok je nme subjek tu. Dah terang2 digital photography kan. Mestila lah kiteorg kene amek gambar nnti. Lecturer ckp, kalau mampu, beli la DSLR. Tapiii... mampu ke? Ribu2 kot kalo nak beli kamera tu. And lecturer ckp lg, kalau x boleh nak beli DSLR, at least beli la digital camera. Okey. Kalau lah harga digital camera tu 2,3 posen. Alangkah indahnye dunia.

Dan selepas mintak pendapat mcm2 org, dan lepas mcm2 pendapat yg saya terima, saya decide nak beli la 1 kamera yg under bajet. Bajetnye biarlah dirahsiakan ye. Hehe..

Tapi.. saya still dilema. Tak tau nak beli kamera ape, harga berapa,jenama ape and color ape. Haisshh.. Agak2nye, lepas ni pegi je kedai tapi blk dgn tgn kosong. Tak beli ape2 pon. Adoii.. Jangan la mcm tuh. Dah stress dah ni. Haiyaaaaa...


Note : Kalau lah DSLR tu boleh jatuh dari langit...

6 comments:

gEeHa said...

kalau lah ade contest
"MENANGI SEPULUH DSLR!"
memang ji dh lame masuk.

ji tgh usaha cari duit nih...huhu.sedih + tension.ji ni bukannya ank org snang :(

Hana Fikri said...

sabar ye wahai cik ika...saye juge sedang pening utk mencari duit dikala menanggur ini...

ikA'z said...

jie : betoi2...pening kepala nak pikir psl ni..adeh.. kalo de contest tu, rsenye sume classmates kite masok kot...
hehehe...

ikA'z said...

hanna : anda juga harus bersabar ye cik hanna... nmpknye lps ni kite kene cari sugar daddy la 2,3 org... heee... =)

Munira Shaari said...

pening!!! pening!! help help

ikA'z said...

x de org yg boleh tolong kite...
huhuhu... =(