Tuesday, March 12, 2013

.bergayut?.


Tengah aku kusyuk buat kerja, masa tu jam lebih kurang pukul 12 malam, aku terdengar sayup2 orang bercakap. Okey fine kalau cakap biasa ape aku nak kisah kan, tapi ni cakap yg ala2 manja gitu. Awww, seram mak nokk.

Pastu aku senyap, nak dengar betul2 bunyi ape yg aku dengar tu. Nak konpem la betul ke aku dengar org bercakap kan.

Pastu aku pikir, roomate aku ni bergayut dengan sape pulak? Roomate pertama, takde boipren, gayut dgn mak dia ke tgh2 malam? Roomate kedua, katanye boipren busy, tak boleh tipon dah macam dulu2. Dah tu suara sape?

Ohh, okey. Aku lupe. Aku ada roomate baru. Dan aku rasa loser sbb dah sebulan duduk sebilik pun aku tak penah berkenalan dgn dia. Okey fine aku bukan sombong tapi pemalu okey. Pemalu. *tampar aku cepat*

Dan rupenye roomate aku tu yg tgh bergayut kat telefon. Okey nak buat ape kisah kan, sbb benda normal. Aku serius tak kisah langsung. Normal la weh org bergayut tgh2 mlm kan. Tapi kan.. tapi.. suara dia kuat gile. Hehehe.

Tiba2 aku dapat mesej dari roomate aku,

Roomate : Lame plak la budak ni gayut. Aku nak tido pun tak bole. Dengar sebutir2 ayat yg dia cakap tu.

Aku : Hahahaha.. *kejam kan mesej aku?*

Aku dah tergelak2 dah dalam bilik aku. Sebab aku tau roomate aku ni jenis tido awal. Kalau tido lambat, konpem esok pagi mata macam panda. Dan sekali lagi aku tersengih2 bayangkan mata panda kawan aku tu. Hikhikhik. :)

Nasib kau la ye. Haha. Last2 kawan aku tu turun katil pastu kiteorg makan megi bertiga. Sampai roomate baru aku tu habis bergayut, baru la dia masuk tido. ZzzzZzzzz..

Moral of the story kat sini, pikir la pasal org lain sebelum kita buat sesuatu perkara. Nasihat utk aku jugak okey. :)

Peace no war. :)

Peace no war. :)



Note : Kena kurangkan rasa malu lepas ni.  :)

No comments: