Friday, April 2, 2010

hati aku. hidup aku.

Bangun je pgi tadi, (x de la pgi sgt, kul 1.30pm. Hehe..), saya teros bukak fb. Tanpa gosok gigi & cuci muka ye. (Ni sah2 kene reject kalo bkl mak mentua tau). Kebetulan time tu kwn katil bwh saya tgh bukak laptop dye, menumpang la kejap kan. Malas nk bukak laptop sendiri. Lagi pon dye x de dlm bilik. Pe salahnye amek kesempatan jap. Hee..

Pastu, tbe2 kat home saya, (home fb tuh), ade la sorang hamba ALLAH ni, entah kenapa, x pasal2 nak malukan saya kat fb ni. Termasuk skali dgn askar pencen saya. Ape masalah dye sebenarnye? Rase cm marah sgt2. Bengang gileeee.. Maluuu.. Gaya dye tulis mcm dye ni sgt2 lah perfect. Sangat baek. Ok, saya mengaku kalo nak diikutkan dye mmg lg baek dr saya. Ok, fine.

Tapi amende yg saya buat, dye pon buat jugak.  Pastu x pasal2 nak tulis kat ctu mcm saya ni jht sgt. Hallooo.. Sedar diri eh. Nak je saya tulis mende yg dye buat & tulis. Tapi kang melebih2 plak kan. Dan yg plg menyakitkan hati, dah la gune fb org laen. Dan saya x salahkn owner fb tuh sbb saya mmg tau dye x kan wat or tulis cmtu. Dan saya mmg tau sgt2 spe yg tulis cmtu.

Saya mengadu kat cni bukan sbb nak malukan dye ke ape. Tapi cume nak gtau, sebelum nak malukan org, atau mungkin niat awak nak 'nasihat' kan org (saya bersangka baek je la ek), tgk diri sendiri dulu. Awak rse awk wat x mende tu? Cermin diri dulu ok. Perbaiki diri dulu sebelum MALU kan org laen. Saya sgt2 x puas hati tp dont worry, saya dah maap kan awak pon. Sebab mak saya pesan, jgn cari musuh, buat baek dgn sume org. Cume saya harap awak x wat cmtu lg. Ok.

* Lupe plak. Dah nak habes sem ni. And next sem, kteorg dah tukar bilik. So, saya akn rindu dgn roomates saya yg sgt2 sporting dan gile2. Ade lagi 3 papers, dan lepas ni cuti. I'll miss them so much. 

 
-dinner sekali. tapi x cukup ni. sepatutnye 8 org.-


-me n my compartmentmate, atien, yg mmg kuat tido.-


-ni carta 'tershashul' kami. sape2 yg salah ckp, word tu akn 
ditulis kat board ni. Best2. Hee.. -

No comments: