Tuesday, April 27, 2010

misi saya?

Short sem dah start. Owh, rase cm kejap je cuti kan?. Hee.. Sem ni saya amek subjek The Islamic Worldview, B.Melayu Kerjaya & Tilawah. Even subjek ckit, tapi stress tau. Sebab mase utk belaja ade 7 or 8 mnggu je. Haishh..

Tadi saya pegi la kelas BM. So, sbb arini 1st class, ade la sesi taaruf a.k.a ice breaking la kan. Bile sampai turn saya, saya pon ckp la BM dgn skemanye, (sbb lecturer tu pon ckp BM skema gak, kene la ikot gaya dye). Bile saya ckp yg saya amek course TESL, Madam tu tnye, "Ape misi anda sebagai seorang guru?". Erk, misi saya? Saya pandang dinding, white board, pndg muka lecturer, telan2 air liur dulu. Tgh pikir, " Ape la aku nk jawab ni"

Pastu dgn confidentnye saya jawab, " Ingin membawa murid maju kehadapan ". 

Dan 1 kelas gelakkan saya. Bodo sgt ek jwpn tuh? Haha.. Bodo gak kot. Then my lecturer pon ckp la, "Bukan susah nak bawa murid anda maju kehadapan. Suruh je mereka dtg ke depan kelas. Kan dah maju ke hadapan tu "

Waaa.. Seyes malu gile. Tak pasal2 plak jadi bahan dlm kelas tu kan. Aiseh! Baru 1st class pon dah malukan diri sendiri. Ape la ko ni Ika! Aiyooo..

Moral of the story : Pikir la dgn betoi sblum korang bercakap ek. Kang x pasal2 jd bahan. Hehe..

2 comments:

farahfmahmud said...

i like! hahahahha

ikA'z said...

hahaha...
ko mmg kan farah...