Sunday, April 4, 2010

insomnia. itu. stress.

Insomnia a.k.a Penyakit x bole tido. Arghhh!!.. Tensen dgr perkataan ni. Korang penah kene insomnia x? Sape2 yg penah kene, konpem tau cmne seksa nye. Kan kan kan? Mlm td saya kene insomnia tau. Mmg silap saya la jugak sbb sebelum tuh saya minum nescafe. Dah lame sgt2 x telan air nescafe ni sebenarnye. Sebab org ckp x elok kan. Banyak kafein. Dulu addicted gak sbb nak bg mata thn time minggu2 exam cmni. Tapi lps habes je matrik dulu, dah jrg sgt minum.

Cume sem ni, saya strt minum balek. Today my exam started on 9 am tau. So, ingt nak tido awal la. Kul 2 lebih, dah panjat katil. (awal la tu kan?) 10 minit, mata segar lagi. 20 minit, dengar lagi bunyik2 ntah pape mende ntah. 30 minit, arghhh!! Apsal x bole tido neh?? Geram sgt. Hati dah risau dah sbb exam kul 9, takut plak esk x terjage, alamat meraung la sbb terlepas exam. Ade kwn ckp, bace surah 4 Qul kalo x bole tido. Ok, dah bce. Rendam kaki dgn air sejuk. Ok, dah jirus dah kaki ni. Tapi npe x bole tdo lg ni??

1 jam kemudian : Tak bole tido lagi! Ok, fine. Padan muka kau Ika! Saya rasa nak mengamuk je. Dah mcm2 gaya, posisi, segala aksi dah saya buat. Meniarap, peluk bantal, tendang bantal, pakai selimut, bukak selimut balik, peluk teddy, tendang plak teddy tuh. Argghhh!!! Tensen tensen tensen!!

I feel like crying. Mula la pikir bukan2. Cmne kalo esok g exam x mandi? Camne kalo x sempat gosok gigi? Camne kalo terlambat masuk exam? Camne kalo terlepas terus exam?! Uwaaaaaa!! Seksa nye. Seksa sgt. Kepala dah start saket. Air mata tinggal 5% je lagi nak keluar. Mata pedih. Loser. Memang loser gile. =(

Suddenly, en.Hifzan texted me. Nak inform yg dye dah nak tdo. Time tuh dah kul 3.40 dah. Saya pon ckp yg saya x bole tido. Naseb baek la dia sgt2 memahami. Kteorg on call. Dye tanye, ape yg dye bole buat utk bg saya tido. Saya ckp, "Nyanyi please". (Sebab saya rse nyanyian dye yg membosankn tu bole buat saya ngantuk kot. Hee..) Entah berapa bnyk lagu yg sy dgr and finally, saya menguap2 sampai berair mata. See, I told you! Berkesan kan? Haha.. Pape pon, saya bertime kaseh bnyk2 kat dye sbb berjaya wat saya ngantuk. Finally...


-yg peliknye kan, time tgh study, x plak kene insomnia. senang je tertido. musykil2. -


Dan.. Moral of the story : Jangan la minum nescafe kalo exam korang time pagi2. Kalo petang x pe laa. Sebab bole stay up mlm tu. X payah nak kelam kabut bangon pagi. Hee.. =)

3 comments:

gEeHa said...

same la kite.smalam minum 1 liter nescafe.x leh tdo!heartbeat pun laju gler sampai terase sakit dada:)

ikA'z said...

huu...
jgn minum nescafe dah...
ika dah serik da...
seyes...=(

ikA'z said...
This comment has been removed by the author.