Friday, January 14, 2011

.adat resam sesama manusia.

Haiii!

 Ini adalah luahan hati seorang sahabat perempuan.

Dah memang jadi adat kan dalam dunia manusia ni, berkali-kali kita buat baik kat orang, tak ada yang nak appreciate pun. Sampai ada yang lupa terus. 

Tapi, ironinya, bila sekali je kita buat salah, mula la nak terbawak-bawak sampai minggu depan, bulan depan, tahun depan, sampai kedepan-depan lah.

Sesetengah manusia memang macam ni kan? Agaknya mana la hilangnya sifat pemaaf diaorang tu. Kalau pun tak nak maap kan si polan tu, cuba la jaga aib dia.

Kalau kita jaga aib orang, insyaALLAH orang lain pun akan jaga aib kita. Lagi satu, sudah-sudah la dengan perangai mengungkit hal-hal lama ini. 

Kau kena tahu wahai sahabat yang aku sayang, walaupun orang lain tak tahu pasal kisah kita, aku tak nak dah kau ungkit semua tu. Aku mengaku, dulu aku bodoh, aku salah. Aku silap sangat-sangat. 

Kita kawan rapat. Jangan putuskan persahabatan kau dengan aku macam itu je. Kau kena tahu aku tak marah dengan kau. Tapi aku malu dengan aku sendiri. Aku ingat kau dah lupa. Tapi kau ungkit balik. Mungkin orang lain tak tahu, tapi kita berdua tahu.

Aku malu la. Selama ini aku boleh bergurau senda dengan kau sebab kau dah tak ungkit kisah lama. Tapi kenapa kau nak tanya balik kat aku pasal hal tu? Sudah la. Kita kawan kan? Boleh tak lepas ini jangan ungkit-ungkit dah pasal tu?

Aku sayang kau. Tapi sebagai kawan. Itu kau kena tahu. Aku dah ada kehidupan aku sendiri sekarang. Alhamdulillah. Buat masa sekarang, aku bahagia. Kau doakan aku okey. Kau kena tahu, kita sahabat sampai bila-bila. Janji.

Sometimes, 
we have to accept the fact that our life is not colourful anymore.
 It's now, black and white.

Note : Sedih dan kecewa. Ada la marah sikit-sikit. Rasa macam perbuatan dulu childish sangat.

2 comments:

norsharmila said...

salam..best of luck dear :)

ikA'z said...

thanks sis. =)