Monday, January 10, 2011

.aku tak pedulik dah ape kau nak buat.

Haiii!

Tajuk macam tengah bengang dengan orang je kan. Memang pun. Tapi tak boleh cerita kat sini. Tak elok.

Hari tu kan, bila saya dah habis jalan-jalan pusing-pusing melilau-melilau kan, so, niat di hati nak balik terus ke UIA. Malas nak jalan lama-lama. Ceh, ayat bajet baik la kan. Bila tengah baris nak beli tiket LRT tu, ada la sorang minah salleh dengan sorang mamat chinese ni tengah baris belakang saya.

Rasanye minah salleh ni tourist kot. Pastu dia cerita la kat si mamat ni yang ada sorang makcik Malaysian ni cakap rambut dia macam ape benda ntah. Kira macam mengata la rambut dia tu. Tapi rambut minah ni memang tak semenggah pun. Macam ala-ala tak sikat. Tapi tu stail kat negara dia agaknya.

Pastu minah ni pun cakap la kat Chinese tu yang makcik sorang ni rude. Pastu si mamat ni cakap, "I try not to talk about other people even I dont like them."

Haa, ambik kau sebijik! Gila bagus mamat ni. Tak cakap pasal orang lain. Kalau saya la tak suka orang tu, memang sumpah seranah habis, maki-maki, macam la budak tu dengar kan.

Nak jadi cerita, memang ada seorang budak ni, tak la budak sangat sebab umur pun kurang lebih je, memang continuously buat saya sakit hati. Tak tahu la pulak kalau tak sengaja ke, atau sengaja-sengaja kan. Tapi memeng panassss je hati kalau budak ni buat perangai.

Lepas tu memang encik askar la jadi pendengar setia saya. Cerita itu ini, tak puas hati sana sini dengan budak ni. Nak marah budak ni depan-depan, macam over-sangat la kan.

Pastu bila dengar mamat Chinese ni cakap macam tu, saya terfikir. Buat apa nak susah-susah hati buang air liur cakap dan cerita pasal budak ni kat orang. Biarkan saja dia.

Agaknya budak ni memang bahagia menyakitkan hati orang. Biarkan. Aku tak kacau hidup kau, tapi klau kau nak kacau hidup aku, ikut suka hati.

Lepas ni malas dah nak ambik port. Tak beri kesan dah kekacauan kau tu dalam hidup aku okey.

Nak jadi macam mamat chinese tu jugak. Tak nak dah cakap pasal kau dah. Tak nak pedulik dah kau nak sakitkan hati aku ke, ape ke. Aku cooool saja. Okey.

Note : Dah berazam nak perbaiki sikit perangai yang kurang elok ni. Heee~

4 comments:

gEeHa said...

haha.
amik kauuu!tp,pmpuan kan mmg camtu...nak cite.nak luahkan perasaan.baru legaaaa...tp ade btulnya x pyh cite kt org.tp bila cite kt org,at least kite rs lega :)

ikA'z said...

rasenya kne cite kat org yg paling rapat dgn kita je kot.
hehehehe...
tapi kalau ngumpat-ngumpat tu rasenye macam nak insaf dah la.
hehehe.. =P

Mardhihah Mat Ishak said...

ala..npe ni yang.? tamau marah2..senyum3..:)

ikA'z said...

okey2.
senyuuuummm. =)