Wednesday, May 26, 2010

.kene ugut dgn mat gian.


Lokasi : Masjid Jamek.
Masa : 10.40 pgi.

-gamba yg tak de kene mengena.
abaikan je muka selekeh tu ye. *wink.-

Guys, korang penah kene ganggu dgn mat gian tak? Waaa.. seram tau. Ceritenye cmni, weekend hari tuh saya dgn En.Hifzan dah janji nk jumpe kat Masjid Jamek as usual lah. Then, janji je kul 10, tapi beliau ni de problem and terpakse dtg lambat. (eee...ntah pape). Then, oleh sbb dah boring sgt tggu org yg mcm lmbt je lg nak sampai, saya pon jalan2 la kat lorong2 masjid jamek tuh. Dah bosan tggu kat stesen lrt tuh.

Saya pon beli la keropok lekor nak wat kudap2 sementara menunggu ni. Then, duduk la kat 1 kerusi yg dekat dgn public phone. Dlm 20 minit pastu, tibe2 ade sorang mamat ni dtg kat public phone tuh. Dia tipon spe ntah. saya pon wat bodo je la. Bukan ade kene mengena pon kan? 

Pastu kan, pastu.. tibe2 mamat tu panggil saya : 

Mamat : Hoi! hoi!
Saya : Ha? (muka pelik)
Mamat : Pinjam henpon kejap.
Saya : Henpon? (dah cuak dah ni). Sori2. Takde kredit. (Wow, pandainye menipu)
Mamat : Takpe. Saya ade simkad.

Saya dah pelik dah. Mamat ni mcm memaksa je kan.

Saya : Sori2. Tak boleh la. Henpon saya susah nk bukak. Susah nak tuka2 simkad. (Bodohnye alasan..)
Mamat : Takpe. Kite pegi kedai depan tu. Beli topup.
Saya : Tak nak lah. (dah annoyed dah dgn mamat ni)
Mamat : Tolong la saya! Tak kesian ke?? Nak pinjam 2 minit je pon. Nak tpon kapten saya ni. Dia hilang.
Saya : (Kapten mende plak ni? Mental ke mamat ni? Men paksa2 plak.) Tak nak la. Sori2. Saya x dpt tolong.
Mamat : Awak jgn main2 dgn saya! (Menengking)
Saya : (Oh My God! Gile takut time ni. Mamat tu muke serius gile mcm tggu mase nak cekik saya je.) Sori. Tak boleh!
Mamat : (Ulang) Awak jgn main2 dgn saya!! (Dia mcm nk kuarkan something dr beg)
Saya : Sori. (Terus blah sbb takut sgt)

Uwaaaaa.. Takut gile! Mmg takut sgt sbb ingtkan mat gian tu nak kuarkan pisau ke, ape ke. Mane la tau kan. Pastu bile saya blah dr ctu, ade sorang makcik ni tnye saya ape yg mat gian tu nak. Saya pon cite la. Pastu makcik tu ckp, "Ish, jgn layan dia. Penagih dadah tu. Suka pau duet org".

Okey. Saya bersyukur sgt mat gian tuh just ugut camtu je. Nasib baek dye tak cekik2 ke, acu pisau ke. Gile bahaye kot. Huuu.. =( 

Then. 15 minit pastu bru En.Hifzan sampai. Bile saya cite pasal tuh, dye ckp laen kali jgn dok kat ctu dah. Jangan dok sorang2 kat tempat sunyi2. Bahaye. Helllooooo!! Sape yg lambat? Sape penyebab saya kene kacau? Sape yg buatkan saya tggu sorang2? Grrrrrr... Geram. Kan dah kene denda. Padan muka. Uweeekk.. =P


-Bile en.askar berdiri tegak. Skrg bukan tgh baris ok. Haishh..  =)


-special thanks to my photographer. Wee.. =)

 Note : The date is today. But it feels like 2 years back. Welcome back happiness. Really miss you. =)


3 comments:

gEeHa said...

cik kak,lain kali jgn duk kat tempat yg tak ramai org.tkut jgak kalo kna mcm 2...haishh...mintak dijauhkan.:)

Hana Fikri said...

saye suke ini kisah...

ikA'z said...

jie : mmg takot sgt time ni...muka mat gian tu menakutkan sgt...taubat tanak dah dok kat tempat cmtu lg..huhuhu...

hana : ye2, time kaseh...jd kan kisah ini sbg pengajaran...=)