Sunday, May 30, 2010

.senarai impian saya.

I believe that everybody have a dream. No. No. I mean, DREAMS. Betul kan? Same with me. Selain drpd nak belaja rajen2, dpt result bagos2, keje bagos2, bantu mak ayah nanti, saya jugak ade wish list yg laen. Ni kire wish yg ngade2 punye la. Hee.. =) Antaranya :

1. Nak pegi Petrosains.
* Okey2. Mungkin nampak mcm kanak2 riang je tapi sbg rakyat Malaysia yg tak menetap di KL, mmg lah sgt2 teringin nak pegi Petrosains. Mayb org laen ckp dah lapuk, tapi saya kisah ape. Ni kan wish list saya. *wink.
Then, finally 2 thn lepas, dpt gak pegi sana. Okey la. Not bad. Syok jugak. Hee.. Ni buktinye. Mai tengok..

-Tak sah kalo pegi Petrosains kalo x amek gamba dgn dinosour buncit ni. =P 


-Jangan tnye ape motif paku2 ni. Sbb saya pon tatau. Maen tekan2 je. Hee..


2. Nak pegi Port Dickson.
* Sgt jakun kan? Org laen sume dah lepas g PD, saya plak sampai kene wat wish list. Haishh, lapuk sungguh. Ah, tak kire. Dan saya dah sampai sana pon. Ni pon 2 thn lepas jugak & pegi pon dgn kawan2. Plan last minute plak tu. Eee..syok!

-Muka terlebih excited bile dah sampai PD-

3. Nak naek bot kat Mines.
* Tatau nape, bile dpt tau je ade bot kat tasik Mines tuh, teringin sgt2 nak naek. Jakun kan? Mcm org bru dtg Malaysia. Well, kan dah ckp, saya kisah ape. Ni kan wish list saya. Hee.. And bile dah dpt naek, sgt2 teruja. Wow, best tau. Wee.. =)


-1st time naek dgn En.Hifzan-


-Lepas tu naek dgn kawan pulak. Hee.. =)

4. Nak pegi Zoo Negara.
*Haa.. Tempat ni mmg teringin sgt nak pegi. Walaupon saya mmg x mesra binatang, tp rse cam rugi je kalau x pegi Zoo Negara. Time kaseh pd En.Hifzan sbb bawak saya dtg cni. Kebetulan time saya pegi tu, bru lps hujan, so bau hasil2 kumbahan binatang2 ni sgt2 lah mencucuk lubang idong. Waa.. busuk ok! Tapi takpe. Best tetap best. Hehe..



-Gamba ni penting sbg bahan bukti-

5. Nak pegi Aquaria.
*Okey. Wish yg ni tak mcm budak2 kan sbb org tua pon teringin nk dtg tempat ni. Kalo tak cye pegi la Aquaria, org2 tua pon excited je tgk jerung2 sume. Dkt setahun de org tu janji nak bwk saya dtg cni, ingtkan dah x jadi dah. Naseb baek tercapai gak impian nk tengok ikan2 laut ni secara live. Serius tempat ni best gile. Tambah2 kalo kite pegi time feeding show. Fuh, rugi tau kalo tak dtg. Jom2, kite cuti-cuti Malaysia. Mai2..

-Yeay! Dapat pegang ikan jerung!-

 
-Okey2. Time kaseh ye pd encik ni utk trip pegi Aquaria ni *wink.  =)

6. Ice skating.
*Dari dulu mmg nak sgt maen ice skating. Tgk bdk2 kecik pusing2 lg ats ice tuh, rse cam jeles lah plak. Nak gak try kan. Cam syok je. Bile dah pegi, sgt2 lah excited. Tapi kan.. tapi..waaa.. susah gile nak skate rupenye. Bile dah sekali jatuh bedebuk, terus trauma. Jalan pelan2 je. Habis basah baju & seluar sebab jatuh terduduk atas ice tuh. Memalukan. Haishh.. Tapi rase puas sbb impian nak skate dah terlaksana walaupon x lah seterer mne. =) 

-Semangat je lebih mcm lah terer sgt kan. =P

 
-Ahhh.. nak jatuh. Hehe..

-Time kaseh-

Act, banyak lg wish list saya tp tak kan lah nak tulis sume dlm ni kan. Panjang plak kang. And ade je lg wish saya yg tak tertunai buat mse ni. But, it's ok. InsyaALLAH, next time kan bole lg. Hehe..

Note : Moral of the story : Buat lah ape yg korang idam2 kan. Selagi ade peluang, ade mase & ade kemudahan, time tu lah nak pastikan your wish come true. InsyaALLAH korang bole. Bile lg kan? Heee.. =)

4 comments:

Munira Shaari said...

ni impian yg dh tercapai huhu

ikA'z said...

mmg la...
kalo nak tulis impian yg x tercapai, bnyk lg tau...
hehehe...

Anonymous said...

baek dan sopan rupenye ika ni di satu ketika dulu ye..
comel2 je..
ikhlas dr hati..
-aten-

ikA'z said...

ceh, skrg da x sopan ke tien?
haha...